U luistert niet!

U luistert niet!
Aloys Koenen
U luistert niet!


Sommige mensen luisteren niet en zijn zo druk van zichzelf dat ze alleen zichzelf graag horen praten.
Zo overkwam het mij dat wij op een feestje van een 10 jarig meisje verzeild raakten, waar wij overigens uit beleefdheid heen gingen en in gesprek kwamen met de oma van het meisje, teminste zij praatte en wij luisterden. Zij vroeg ons wie wij waren en hoe wij zo verzeild kwamen op dit bijzondere kinderfeest. Dus ik begon van; Welnu uw kleinkinderen…….. En tijdens het uitleggen nam zei het gesprek over en vroeg aan het jarige kleinkind, Wat heb je allemaal gehad voor je verjaardag LIEVERD!!!!! NOU!!! zegt het meisje vol trots, ik heb een badpak met kersen erop gehad van mijn moeder, een trui van mijn vader en ………. De oma onderbrak en zei; Laat is zien, Zo`n badpak zou ik ook wel willen hebben! Zouden ze dat ook in mijn maat hebben?
Aangezien oma de afmetingen had voor een rubens schilderij, gaf ik snel als antwoord dat er dan i.p.v. kersen, misschien meloenen op het badpak zouden moeten staan dit om het evenwicht in afmetingen te compenseren! Ja, zei de Oma U heeft gelijk ik moet een andere vrucht op mijn badpak!! Kruisbessen of aardbeien dat is een goed idee!!!

Aloys Koenen Columnist Langedijkers

Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?

Hoe ben jij hier dan zomaar verzeild geraakt