U heeft toch wel een vergunning?

U heeft toch wel een vergunning?
Bijschrift toevoegen

U heeft toch wel een vergunning?
Vandaag liep ik zo als gewoonlijk mijn rondje met de hond langs de vijver, daar waar drie wat oudere mannen  zaten te vissen met een paar bamboe hengeltjes en zonder wat te zeggen, en al lopend maak ik het gebaar van ongeveer 70 centimeter. Nee, nee, schudde zijn kop, het houd vandaag niet over, helegaar niks!  Maar we zitten heerlijk rustig en hebben alle tijd om een beetje bij te kletsen. We hoeven er dan ook niet van te eten! Oké zeg ik , maar u heeft toch wel een vergunning want ik zag net de politie voorbij rijden en ze benne weer fel op centen binnenhalen, u bent dus gewaarschuwd! Was dat die ene blonde met dat blauwe pakkie? Ja, volgens mij wel!  Joh , dat is de kleindochter van Piet hier, ze heeft ons al een goede vangst gewenst en volgende keer moeten we zorgen dat alle papieren in orde zijn, maar dat zegt ze elke keer! Ja, leuk grietje ik ken der nog van, dat ze op de step langs kwam en vroeg of ze nog wat wurmen voor ons moest zoeken en dan spitte ze het hele veld om en kregen wij die drie wurmen die ze vond! Pittig wijfie!  En ze kon zo goed leren en dan uiteindelijk beland ze dan toch bij de politie! En ik probeerde het verhaal een beetje af te zwakken en zei, Nou de politie is zo gek nog niet als vaste baan. Nou, daar zijn de meningen over verdeeld kreeg ik als antwoord. Ze moeten boeven vangen, die drugsdealers en moordenaars! Niet de kleine man met de kleine portemonee centen aftroggelen! Ja u heeft gelijk, maar een beetje orde handhaven is toch ook wel gewenst. Je hebt gelijk kerel er zijn mensen die van gekkigheid niet weten wat ze doen tegenwoordig met al die drank en drugs! Van dat mogen we blij zijn met de kleindochter van Piet, dat is nou een eerlijk grietje dat haar mannetje staat, ook als het menis is!  Worden ze daar niet op geselecteerd! gaf ik als antwoord.  Het zal gerust, maar daar hebben we nu niks aan!  en de drie mannen haalde hun hengel op  rolde het visdraadje met haak en dobber om de bamboe hengel en pakte het spul in de plastic hoesjes. Het is vijf uur en wij breien er een eind aan, straks komt tafeltje dekje weer, met een heerlijke maaltijd voor ons, ik geloof dat we een gehaktbal met aardappels en boontjes krijgen, en over het vissen…………….. We hebben niemand die nog wurmen voor ons zoekt en dat weet ze donders goed, die kleindochter van Piet! Prettige avond meneer!

Aloys Koenen Columnist Langedijkers   

Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?

Hoe ben jij hier dan zomaar verzeild geraakt