Tennis avontuur!

Tennis avontuur!
Aloys Koenen

Tennis avontuur!
Ik breng mijn dochter altijd naar de tennis training om haar na een uurtje weer op te halen, echter deze keer was er een stralend zonnetje met een klein zuchtje wind en ik was bekaf slecht geslapen en ik dacht waarom niet, ik ga lekker in het zonnetje zitten en en genieten van het geen er allemaal voorbij komt en natuurlijk de tennisvooruitgang van mijn dochter bekijken. Toevallig stond er zo’n strandstoel waar je lekker lui in kan gaan zitten en probeerde e.e.a. te volgen en zag nog net dat mijn dochter een gigantische hengst  zou geven tegen die tennisbal, waarbij het balletje vervolgens tussen de spijltjes van racket bleef klemzitten. Ik volgde het half dus kijk automatisch naar de andere kant om te kijken waar de bal terecht zou komen en viel in slaap. Schijnbaar hoorde ik nog wel wat gelach, maar dat stelde mij waarschijnlijk gerust dus droomde ik lekker verder.  En ik droomde dat ik op een tennistournooi stond “Roland Garros” tegen een zekere  Roger Federer in de finale. Nu heb ik de ballen verstand van tennis maar ik weet dat je met twee punten verschil moet winnen van je tegenstander, in dit geval dus Roger Federer waar ik wel eens van gehoord had , maar waar hij nu eigelijk goed in was, heb ik me dus nooit inverdiept. Maar goed, ik moest met twee punten verschil winnen en het stond 6 – 6 . Errug spannend, zou mijn dochter zeggen. Één punt had ik al gescoord op de lijn aan de andere kant van het veld, waarbij nog enige twijfels waren, vooral bij Roger Federer. Oké, dus nog één punt te gaan. In mijn droom vlieg ik in vogelvlucht over het stadion en zie al die oververhitte mensen die graag hun zwetende idool zouden zien winnen. Prachtig gezicht. En ik moet serveren…………….. en sla de bal met zo’n 200 km/uur naar de andere kant. Roger Federer gaat door het stof, met een zweefduik kan hij nog net de bal raken. En de bal zweeft in een mooie boog mijn kant op. Ik ren naar het net en roep “Die is van mij Roger, over en sluiten maar”. Dus ik geef die bal een hengst en twintig duizend mensen in het stadion draaien hun hoofd om te kijken waar die bal terecht gaat komen. Mijn racket voelt zwaar , ik kijk en zie dat de tennisbal tussen mijn spijltjes zit. Van schrik laat ik het racket vallen, net over het net………….. het racket raakt de grond en het balletje gloept tussen de spijltjes vandaan…….Toen was het even stil in het stadion……. GAME KOENEN!!! hoor ik de trainer zeggen en ik word wakker. Aha mijn dochter heeft gescoord tegen haar tennis vriendinnetje! Later op weg naar huis vraagt mijn dochter, Hey Pap, wie is Roger eigelijk! Oooo, daar heb ik weleens mee getennisd . Zeg ik heb me toch wel gedragen hé, toen ik zat te kijken.

Aloys Koenen Columnist Langedijkers 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?

Hoe ben jij hier dan zomaar verzeild geraakt