Ik zal mij even voorstellen, Ik ben Aloys Koenen, 12-05-1961.


Ik zal mij even voorstellen, Ik ben Aloys Koenen,  12-05-1961.

Aloys Koenen
Aloys Koenen



Ik heb een lieve vrouw en ben vader van drie mooie kinderen.
Daarbij hebben wij heel veel huisdieren, om te beginnen heel veel vissen, 6 katten ( Joep, Moos, Ozzy, Binkie, Eddy en Buzz ) en een hond genaamd Tony Dinozzo.
Ik ben altijd van mening geweest dat als je iets leuk vind je dit ook kan, je bent dan misschien niet de beste, maar zeker niet de slechtste en er is altijd wel iemand die  leuk vind wat je maakt of doet. Nu vind ik heel veel leuk vandaar dat ik veel paden heb bewandeld in mijn creatieve leven.

Muziek

De rode draad in mijn leven is muziek, dit heeft mij altijd bezig gehouden van jongs af aan. En als je vraagt wat vind je de leukste muziek, dan kan ik antwoorden “bijna alles”.  Bij elke compositie komt wel een gevoel kijken, die je op dat moment op reis neemt door het land van je emoties. Ik heb in veel bandjes gespeeld in Noord Holland en de laatste hiervan was Kuuks, waar ik door  gezondheidsredenen uiteindelijk mee gestopt ben, zo’n beetje de moeilijkste keus die ik in mijn leuke leven gemaakt heb. Heel af en toe een jam sessie zit er nog wel in, om toch nog een beetje mee te maken wat je een leven lang met plezier gedaan hebt.

Schilderen

In 2003 ben ik begonnen met tekenen bij atelier zes “een aanrader” daar leer je veel en bijzonder snel en ook dit hield mij weer bezig, wat resulteerde in diverse schilderijen van grootheden uit de muziek. Nu heb ik de laatste twee jaar weinig geschilderd, maar ik denk dat ik in de toekomst  er nog wel een paar zal maken, heel simpel, omdat ik het gewoon veel te leuk vind.

Fotografie

Wij hadden altijd van die digitale cameraatjes, waarbij je door 2 minuten op de knop drukken eindelijk  een foto kon maken, dat moest dus anders! Toen der tijd een nagel nieuwe camera van Canon gekocht de eos 400D en daarmee kwam alles weer in een stroomversnelling. Foto’s maken was ook weer leuk en we werden uitgenodigd om bij diverse evenementen foto’s te komen maken waardoor wij nu een mooi archief aan foto’s mee hebben opgebouwd, het gaat hierbij om duizenden foto’s. Het leuke van foto’s maken is dat je van een afstand het gebeuren volgt, dus door de lens, waarbij je alle bijzondere en leuke momenten opvallen en op de plaat vastlegt.  Wanneer je een foto dan terug ziet denk je vaak  ”dat is ook zo dat was leuk toen!” Hier kun je dan weer een prachtig verhaal over schrijven!

Schrijven

Nu ben ik een dyslect en dat is mij een aantal jaren geleden behoorlijk ingepeperd door een docente van mijn zoon! Mijn zoon zou deze erfelijke, vervelende eigenschap van zijn vader hebben meegekregen. Het zijn meestal de vaders die dit overdragen en er zijn statistisch gezien erg weinig meisjes die  daar last van hebben. Maar gelukkig zijn er nu diverse truukjes om dit te verbloemen. Lang leve de computer! Dus twee jaar terug ben ik begonnen met verhaaltjes schrijven en aangezien ik best creatief ben met het maken van websites, had ik zo de mogelijkheid om er een paar te publiceren en dat voelde goed. Van het één komt het ander en ik ben verder gaan kijken en het viel  mij op dat er veel meer mensen uit de omgeving zijn, die verhaaltjes schrijven, je moet ze echter wel weten te vinden, vandaar dat ik de website Langedijkers.nl heb bedacht. De domein naam had ik nog liggen en heb toen waarschijnlijk bedacht, daar kunnen we ooit wel eens iets leuks mee doen. Nou bij deze!  Een platform voor schrijvend Langedijk! Straks een website vol met  sportieve, muzikale, lieve, mooie, verrassende, opzienbarende, bewonderenswaardige, indrukwekkende, maar vooral leuke verhalen van Langedijkers!
Mijn beste wensen voor 2013


Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?

ik ben meester Been!, ik ben meester Been!