Het sterrenbeeld Stier

Het sterrenbeeld Stier
Aloys Koenen


Het sterrenbeeld Stier




Ga je nu ook al horoscopen doen ?, wordt er dan gevraagd.  Nou Nee, Ik ben volgende maand jarig en tijdens het surfen op mijn computer voor een verjaardagscadeau stond in de reclame aan rechterkant “U bent een stier? Lees uw horoscoop!” Ze weten ook alles, dacht ik nog, eens kijken wat deze astroliegers over mij en vele andere weten te vertellen. En hoewel je weet dat het nooit persoonlijk kan zijn bedoeld ga je toch alles op jezelf betrekken. Teminste dat van die goede eigenschappen. Zo was ik geduldig en betrouwbaar, warmhartig en liefdevol , volhardend, vastberaden vreedzaam en houdt van veiligheid. dus dat begon goed, dat zijn dingen die weet je van jezelf en je hoort dit ook vaak van andere, zoals bijvoorbeeld Wat heb je toch een geduld  of wat doe je weer vastberaden en/ of liefdevol.
Maar aan de andere kant… Jaloers en bezitterig, rancuneus en koppig, genotzuchtig en hebzuchtig. Dat herkende ik totaal niet, dus dit ga je vragen dan vragen aan de mensen in je omgeving.
En als eerste loopt mijn dochter langs en ik vraag gelijk, Hoi lieverd vind je mij rancuneus? Wat betekent dat, was haar antwoord. Nou, dat betekent dat je iemand behoorlijk op z’n potje wil rammen voor wat ie je 15 jaar geleden geflikt heeft! Hey Pap, ik ben pas twaalf, hoe moet ik dat nou weten, maar als ik het echt moet zeggen Ik denk het niet! Goed zo! dus die strepen we door.
Daarna komt één van mijn zonen binnen en aan hem stel ik de vraag, Ben ik wel eens jaloers en bezitterig? en na een uuuuuuuuuhhhhhhhhhh van een halve minuut krijg ik als antwoord Nope! Ik begreep het dus direct, dat betekend Nee! En begon gelijk de woorden door te strepen. Nog maar drie over,  koppig, genotzuchtig en hebzuchtig.
En mijn vrouw zit op de bank  te lezen en begint te spreken, vooralsnog doe jij alleen maar graag dingen die je leuk vind, wat ik zie als genotzuchtig en je kan dagenlang zeuren om iets in je bezit te krijgen m.a.w. hebzuchtig en daar kan je behoorlijk koppig in zijn. Rancuneus ben je voor iedereen die je op de een of andere manier niet mag! En Jaloers en bezitterig dat vind ik wel lief! wist je trouwens dat het synoniem voor genotslustig hedonistisch  is!
Oké, en ik lees verder over mijn sterrenbeeld en eigelijk klopt het allemaal wel een beetje en er staat zelfs bij hoe je mogelijke problemen met stieren kunt oplossen, alsof wij altijd zo moeilijk doen! Best wel frapant, kijk zelf maar op deze site.    Stom, ik ben waarschijnlijk de enige stier bij wie het klopt!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?

Hoe ben jij hier dan zomaar verzeild geraakt