Die pillen werken niet !

Die pillen werken niet !
Aloys Koenen

Die pillen werken niet !

Goh, wat kan een mens toch ziek zijn zomaar en waarvan?, tenminste zomaar ? Op  die avond  hadden we een gigantisch feest gehad bij mij thuis en een paar kennissen bleven i.v.m bekeuring is te duur dus kruip niet achter het stuur en blijf bij ons logeren, zodat het alcohol in hun bloed weer een beetje tot rust kon komen. Nu was er eentje bij die was wel erg snel met de barbeque en het bier. Het vlees wat hij tot zich nam was nog rood met witte strepen zo van het rooster en de koeler van de Tap raakte defect waardoor het bier lauw door de bocht van de bierpomp kwam. Maarja er werd niet minder door gedronken, sterker nog we waren het er over eens dat wanneer het bier niet zo koud was het eigenlijk veel beter smaakte, Ja een heerlijke volle smaak. Je kon de kruiden die toegevoegd waren aan het brouwsel, afzonderlijk proefen en benoemen. Zo beweerde er eentje dat de kruiden voor dit bier over het algemeen van planten zijn die goed gedijen in streken met een gematigd klimaat. Dan moet je dus denken aan tijm, oregano en pepermunt en de specerijen kruidnagel, saffraan, zaadjes mosterd, karwij, koriander, de vrucht peper, kaneel en de wortelstok gember. Dat klonk zo overtuigend dat wij binnen 10 minuten voor een heuse bierproever konden doorgaan en als er nog tijd over was dan zouden we alsnog een gedeelte van de franse wijnen tot ons nemen, want als je bier kon proeven dan moet wijn ook niet zo moeilijk zijn.
Het feest eindigde rond een uurtje of vier en iedereen had zijn zakken vol en ging slapen, Totdat……..er na een half uurtje op mijn deur werd geklopt. Heb je misschien wat paracetamol of zoiets?
Ik herkende zijn stem, het was dat mannetje van dat rauwe vlees en ik zei “Ja joh, maar pak zelf even het ligt  in de keuken op de plank” en zo was het weer tien minuten rustig en kwam ie weer, Hij zei “joh, die pillen werken niet ik spuug en schijt  me eigen helemaal leeg, heb je niet wat sterkers”. En ik zei “Jonge heb nu even geduld of als het zo erg is neem je er nog een paar”. en na een half uur stond ie er weer en hij zegt “ik heb die hele doordrukstrip opgevreten maar het werkt echt niet”. Nou dan moet je me niet meer storen, want meer pillen heb ik niet, riep ik knap geirriteerd. En weg was ie, en heb hem niet meer gehoord.
De volgende dag met opruimen komt mijn vrouw naar me toe met zo`n doordrukstrip voor pillen en ze zegt zachtjes tegen mij, Ik weet het niet hoor maar weet jij wie vannacht de wormen kuur voor de hond heeft opgesnoept!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?

ik ben meester Been!, ik ben meester Been!