Dat zit wel goed tis net hoe de wind staat

Aloys Koenen
Aloys Koenen



Dat zit wel goed tis net hoe de wind staat
Het eerste wat de jeugd tegenwoordig doet als ze opstaan is whatss appen met vrienden en vriendinnen en dan wordt er vooral bericht dat het weer wel heel erg slecht is en dat ze eigenlijk wel naar school willen worden gebracht. Er word dus aan drie ouders tegelijk gevraagd of er een mogelijkheid is om gebracht c.q. gehaald te worden. Je strijkt over je hart en zegt “goed ik breng jullie wel, maar halen zit er even niet in, want van middag heb ik een afspraak!” En waarschijnlijk zegt een andere ouder dat ook, maar dan anders om. Geregeld dus! Zo makkelijk gaat dat tegenwoordig! Nu loopt mijn zoon ook net de trap af en die moet vier keer zover,ik strijk weer over mijn hart en zeg, “Nou kom jij ook maar mee dan kunnen we als we die dames hebben weggebracht nog even een paar boodschappen doen i.v.m. tillen dan hoef jij ook niet te fietsen” Goed plan volgens mijn zoon!

Dat zit wel goed tis net hoe de wind staat

Maar goed,  je stapt ondertussen de deur uit en ruikt de geweldige koollucht die je tegemoet komt en je weet weer dat je in Langedijk woont. Zou je met een paar mensen uit de stad voorbij rijden in één auto dan durfden ze elkaar niet aan te kijken , maar goed als bewoner van Langedijk weet je dat! Dat zit wel goed, het is net hoe de wind staat!
Nog geen paar tellen later stap je in de auto en je merk dat je zoon waarschijnlijk de halve bus AXX heeft leeg gespoten en je dochter de fles met parfum SO LOVE  deze keer zonder verstuiver heeft gebruikt! En je houd je nog in, want ze zeggen niks over de volle asbak in de auto, wat weer van mij afkomstig is! Nee er wordt niet gepaft als er kinderen in de auto zitten. Dan halen we het eerste vriendinnetje op bij de apotheek zoals afgesproken, Ze stapt in en een walm van Fleur r’obble komt me tegemoet. Ik vraag er naar en zeg vooral niks! Op naar de volgende passagier. En ja hoor  een dikke DEO van Vogue. En ik vraag aan mijn zoon of ie niet in de war raakt van al die luchtjes. Nee hoor, hoezo vraagt ie dan! en ik zie mijn volle asbak en zeg snel, nee zomaar en rijdt snel naar de school van mijn dochter, de winkel en de school van mijn zoon.
Thuis aangekomen stap ik snel uit de auto en ruik of de kool lucht er nog hangt, Nee, zie je, Dat zit wel goed tis net hoe de wind staat!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?

Hoe ben jij hier dan zomaar verzeild geraakt