ik ben meester Been!, ik ben meester Been!

Aloys Koenen
Aloys Koenen




Ongeveer 10 jaar geleden op een zondag met prachtig mooi weer brachten we onze twee jongens weg naar een kinderfeestje en aangezien het feest een paar uur ging duren besloten mijn vrouw en ik om lekker even met onze dochter een boswandeling te gaan maken.  Dus snel met de auto naar het bos. Het was zo’n dag dat iedereen blij was van het mooie weer, tenminste dat dachten wij, onderweg naar het bos werden we al ingehaald door lachende mensen, bij stoplichten waren er mensen die lachten en naar ons zwaaiden en heel af en toe was er eens iemand die vreselijk met zijn hoofd NEE schudde. Vreemd dachten we, maarja er zijn altijd mensen die het op wat voor een dag dan ook, nooit naar hun zin hebben. Onderweg hoorde we onze dochter wel een paar keer zeggen “ik ben meester Been!, ik ben meester Been!”  Maar goed ze had nog niet de woordenschat die ze nu heeft dus wij zagen hier toen geen kwaad in en reden vrolijk naar het bos. Bij het bos aangekomen mocht ze uit de kinderstoel van de auto naar de kinderwagen en we gingen per voet verder. Bij de eerste voetgangers die wij tegenkwamen was het raak. Daar begon ze “ik ben meester Been!, ik ben meester Been!”  daarbij met haar middelvingers in de lucht zwaaiend naar de voorbijgangers. Daar viel het kwartje. Dit heeft ze natuurlijk de hele weg in de auto naar voorbijgangers gedaan en bij de stoplichten  en Oh nee hé, die iemand die vreselijk met zijn hoofd Nee schudde. Toen wisten we ook hoe ze daar aan kwam.
Een paar dagen daarvoor hadden we de film van Rowan Atkinson,  Mr Bean: The Ultimate Disaster Movie gekeken, daar waar Mr Bean in de rode mustang zat en met zijn middelvinger naar iedereen zwaaide. Met de mededeling dat zwaaien met je middelvinger eigenlijk helemaal niet zo lief is heeft ze de film daarna ongeveer nog een dertig keer gezien en op het moment dat Mr Bean in de rode Mustang zit, zei ze steeds “Dat helemaal niet zo lief!!
Ga naar de facebook pagina van Langedijkers

Aloys Koenen Columnist Langedijkers 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Videoclip van Langedijkers dan eindelijk klaar !

hè, hey wat, waar en wie ben ik?